پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261893
آبله‌مرغان بيماري عفوني با تاول‌هاي کوچک پر از مايع
تاریخ انتشار : 1402/06/27 10:42:00
نمایش : 404
متخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: آبله‌مرغان عفونتي است که توسط ويروس واريسلا زوستر ايجاد مي‌شود، باعث ايجاد بثورات خارش‌دار با تاول‌هاي کوچک پر از مايع مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ناصر خسروي در گفتگو با خبرنگار «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: آبله‌مرغان براي افرادي که اين بيماري را نداشته‌اند يا عليه آن واکسينه نشده‌اند بسيار مسري است.

وي با اشاره به اينکه امروزه واکسني در دسترس است که از کودکان در برابر آبله‌مرغان محافظت مي‌کند گفت:  واکسيناسيون روتين توسط مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي ايالات متحده (CDC) توصيه مي‌شود.

خسروي خاطر نشان کرد: واکسن آبله‌مرغان روشي مطمئن و مؤثر براي پيشگيري از آبله مرغان و عوارض احتمالي آن است.

اين متخصص عفوني بيان داشت: بثورات تاولي خارش‌دار ناشي از عفونت آبله مرغان ۱۰ تا ۲۱ روز پس از قرار گرفتن در معرض ويروس ظاهر مي‌شود و معمولاً حدود ۵ تا ۱۰ روز طول مي‌کشد.

خسروي همچنين از علائم و نشانه‌هاي اين بيماري خبر داد و گفت: تب، از دست دادن اشتها، سردرد، خستگي و احساس کلي ناخوشي و بي حالي از علائم و نشانه‌هاي اين بيماري به شمار مي‌آيد.

وي خاطر نشان کرد: برآمدگي‌هاي صورتي يا قرمز که در طي چند روز ايجاد مي‌شوند
، تاول‌هاي کوچک پر از مايع (وزيکول) که در حدود يک روز تشکيل مي‌شوند و سپس ترکيده و نشت مي‌کنند، پوسته‌ها و دلمه‌ها که تاول‌هاي ترکيده را مي‌پوشانند و چند روز ديگر بهبود مي‌يابند،برجستگي‌هاي جديد براي چند روز ظاهر مي‌شوند، بنابراين ممکن است هر سه مرحله بثورات (برجستگي‌ها، تاول‌ها و ضايعات پوسته‌دار) را همزمان داشته باشيد.

خسروي تاکيد کرد: شما مي‌توانيد تا ۴۸ ساعت قبل از ظاهر شدن بثورات، ويروس را به افراد ديگر منتقل کنيد و تا زماني که تمام تاول‌هاي شکسته پوسته نشوند، ويروس مسري باقي مي‌ماند.

وي با اذعان بر اينکه اين بيماري به طور کلي در کودکان سالم خفيف است گفت: در موارد شديد، بثورات مي‌تواند تمام بدن را بپوشاند و ضايعاتي در گلو، چشم‌ها و غشاهاي مخاطي مجراي ادرار، مقعد و واژن ايجاد شود.

انتهاي خبر/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html